Avaldatud: 2022-11-21

Kuidas toimib nutikell?

Tänapäeva üks populaarsemaid nutiaksessuaare on nutikell. Nutikell on stiilne kaaslane nii aktiivset elustiili nautivatele inimestele kui neile, kes ei taha jääda ilma ühestki telefoniteavitusest. 

Kuidas nutikell töötab ja milliseid funktsioone see võib täita?

Nutikellad hõlmavad moodsat tehnoloogiat, mis võimaldab jälgida nii kellaaega kui erinevaid tervisenäitajaid, elustiili harjumusi ning tegevusi. Igas nutikellas on kasutusel Wi-Fi, Bluetoothi ja GPS-tehnoloogiad. Erinevad nutikelladesse sisseehitatud andurid võimaldavad koguda teavet ja seejärel vaadata seda kellalt või telefonist.  

Enamik nutikellasid on funktsionaalsuse poolest sarnased, sest tootmisel võetakse arvesse kasutajate peamisi vajadusi ja eelistusi. Nutikellade peamised funktsioonid on järgmised.

  • Andmete sünkroonimine telefonirakendusega, kus on võimalik seadistada kõik vajalik tegevuste jälgimiseks ja teavituste saamiseks.

  • Sissetulevate kõnede teavitused (võimalus kõnest keelduda või kõne vastu võtta), aga ka teated kiirsõnumsidest (SMS, Whatsapp, Telegram jne) ja sotsiaalvõrgustikest.

  • Füüsilise aktiivsuse jälgimine ja erinevate sportlike tegevuste vahel valimine; une kvaliteedi, sammude arvu, pulsisageduse, kalorikulu ja meditsiiniliste parameetrite (nt vererõhu ja hapnikutaseme) mõõtmine ja jälgimine.

  • Asukoha jälgimine, mis võimaldab tundmatus asukohas vaadata geolokaliseerimise koordinaate või lastekellade puhul vaadata lapse asukohta.

  • Muusikamängija koos võimalusega lugusid vahetada ja helitugevust reguleerida.

  • Äratuskell, taimer, stopper, kalkulaator ja liikumise meeldetuletused, mida saab seadistada nii rakenduses kui kellas.

Kuidas valida nutikella?

Täna leidub müügil mitmete erinevate tootjate nutikellasid, seega on oluline mõista, kuidas enda jaoks õige üles leida. Üks olulisemaid faktoreid on ühenduvus telefoni ja kella vahel. Apple’i nutikell ei ole Androidi telefoniga täielikult ühenduv - neid on võimalik siduda, kuid mõned funktsioonid ei pruugi toimida. Androidi telefonide puhul oleks sobivam valida nt Samsungi või mõne muu tootja nutikell. Alati tasub enne ostu kontrollida, milliste tootjate telefonidega kell ühildub, sest nt vanemad Samsungi nutikellad ühildusid Apple’i seadmetega, kuid viimased mudelid toetavad vaid seadmeid, millel on ligipääs Google’i mobiilsetele teenustele. Nutikellade hulgas on populaarne ka Garmin, ja seda põhjusega. See kaubamärk keskendub sportkelladele, mis on vastupidavamad ja pakuvad rohkelt sportlike tegevuste jälgimise võimalusi.

Enne nutikella valimist ja ostmist tuleks mõelda ka kella parameetritele - milline on suurus, kuju, värv, toetatud funktsioonid, aku kestvus ja muud tehnilised parameetrid. Nutikella aku kestvus võib ühe laadimisega ulatuda mõnest tunnist mitme kuuni. Näiteks tootjal Garmin on mõned päikesepatareidega varustatud nutikellade mudelid, mida saab päikesekiirguses laadida. Seega kui veedad igapäevaselt koos kellaga palju aega õues ja see on otsese päikesekiirguse käes, siis see laeb ennast ja seda ei pea nii tihti elektriga laadima.

Järgnevas tabelis on toodud populaarsed nutikellad, nende disaini kirjeldus ning tavapärane tüüpiline aku kestvus ühe laadimisega.

Nutikell

Disain

Nutikella tavapärane aku kestvus *

Apple Watch SE GPS

Ristkülikukujuline ekraan alumiiniumkorpusega, spordirihmaga (silikoon)

kuni 14 tundi

Apple Watch Series 8

Ruudukujuline ekraan, silikoonrihmaga

kuni 18 tundi

Samsung Galaxy Watch 5 Pro

Ümar ekraan titaaniumkorpusega, silikoonrihmaga

kuni 40 tundi

Samsung Galaxy Watch 4

Ümar ekraan, silikoonrihmaga

kuni 40 tundi

Xiaomi Imilab KW66

Ümar ekraan tsinkkorpusega, silikoonrihmaga

Kuni 30 päeva

Huawei Watch GT 3

Ümar ekraan, ehtsast nahast rihmaga

7-10 päeva

Garmin Fenix 7

Roostevabast terasest ümar ekraan, silikoonrihmaga

Kuni 18 päeva

Garmin Instinct 2

Ümar ekraan tugevdatud polümeerkomposiitkorpusega, silikoonrihmaga

Kuni 28 päeva

Garmin Enduro

Roostevabast terasest ümar ekraan, silikoonrihmaga

Kuni 50 päeva

* Aku tegelik kestvus võib varieeruda sõltuvalt harjumustest, kasutustingimustest, aktiveeritud funktsioonidest jne.

Kuidas nutikella telefoniga ühendada?

Tavaliselt sünkroonivad nutikellad andmeid telefonirakendusega. Kuid eksisteerib ka sisseehitatud SIM-kaardi pesaga mudeleid, mis toimivad iseseisvate seadmetena, millega saab kõnedele vastata, sõnumeid saata ja teisi teavitusi jälgida. Sellisel juhul ei ole teiste seadmetega ühendamine vajalik. 

Siiski - enamikel nutikelladel pole SIM-kaardi pesa, seega tuleb ühendada kell mingi nutiseadmega, milleks tavaliselt on telefon. Nutikella ühendamisel on oluline jälgida, et seda tuleb tavaliselt teha tootja rakendusega, mis tuleb paigaldada Google Play või App Store’i kaudu. Nutikella edukaks ühendamiseks on igal nutikellade tootjal tihtipeale oma rakendus, seega enne seadmete sünkroonimise alustamist soovitame hoolikalt nutikella kasutusjuhendit lugeda - sealt leiate ka ühendamise protseduuride juhised.

Milliseid probleeme võib esineda nutikella kasutamisel?

Nutikellade kasutajate kõige tavapärasemaks probleemiks on see, et kell ei ühendu telefoniga või ühendus regulaarselt katkeb. Selliste probleemide esinemisel soovitame järgmist.

  • Ühendage seade lahti ja seejärel ühendage see uuesti (kui telefoni andmetel on seadmed ühendatud, kuid andmed ei sünkrooni). Enne taasühendamist on hea mõte veenduda, et kell ei ole enam telefoni Bluetoothi seadetes. 

  • Taaskäivitage oma telefon ja/või nutikell.

  • Paigaldage nutikella ühendamise rakendus uuesti, samuti täiendavad teenused, kui rakendus neid telefonis vajab. 

Nutikellal võib esineda ka aku kiire tühjenemise probleeme. Sellisel juhul pange tähele, et tootja esitatud tavapärane aku kestvus on saavutatav, kui kella kasutatakse algseadistuses. Seega, kui aku saab kiiresti tühjaks, vaadake esmalt üle kella seaded. Aku pikema kestvuse nimel soovitame keelata kõik kasutusel mitte olevad rakendused, vähendada ekraani eredust ja lülitada välja funktsioonid, mis hoiavad ekraani pidevalt sees, mõõdavad pidevalt pulsisagedust või ühendavad kella alatihti mobiilse võrguga. Kui kell on ühendatud eSIM-i (MultiSIM-i) teenusega, siis annab ka see oma panuse aku tühjenemisele. Kuid kui nutikella aku sellegipoolest lühikese ajaga tühjaks jookseb, oleks hea lasta see hoolduskeskuses üle vaadata.

Puuteekraaniga varustatud nutikelladel võib esineda probleeme ekraaniga. Seda juhtub eriti sagedasti, kui kell on maha kukkunud, tugeva löögi saanud, vette või mõne teise aine sisse sattunud, nt kui seda on kasutatud saunas või vannis, või kui kella on muul viisil väärkasutatud.  Kodus saab puuteekraani probleemide lahendamisel alustada ekraani puhastamisest ja sellest, et kella hoitakse sobiva temperatuuriga keskkonnas (sest kellad külmades tingimustes hästi ei tööta). Kuid kui puuteekraani probleeme endal lahendada ei õnnestu, viige oma nutikell hoolduskeskusesse ja laske asjatundjatel see üle vaadata.

Kui tood oma nutikella meie kätte, siis teostame diagnostika ja kui oleme kahjustuste ulatuse kindlakt teinud, anname teada, mida remondi jaoks teeme ja kui palju see maksma läheb. On oluline pidada meeles, et nutikella mistahes hooldus ja remont viiakse läbi tootja juhiste kohaselt, kasutades heakskiidetud tööriistu, kõige asjakohasemaid meetodeid, moodsat varustust ja vajadusel, originaalvaruosi, sest meie keskus on volitatud hoolduskeskus.